Nazwana ELISA lub STELLA (różnica tkwi we wtryskiwaczu gazu). W tym układzie zasilania stosuje się jeszcze nowocześniejszy, jednostopniowy reduktor-parownik. Odparowany gaz trafia do wtryskiwacza, który steruje sekwencyjnym wtryskiwaniem gazu od razu do cylindrów.

Takie podawanie gazu jest możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanego technologicznie układu sterującego, który jednocześnie ustala moment wtrysku oraz czas jego trwania. Wyliczenie odpowiedniej ilości gazu za każdym razem należy również do zadań komputera. Niewątpliwą zaletą układów zasilania IV generacji jest spełnianie przez nie najnowszych standardów odnoszących się do emisji spalin.

Generacja IV obejmuje również układy, w których wykorzystuje się magistralę SGI. To właśnie poprzez nią z reduktora-parownika gaz jest sekwencyjnie wtryskiwany do cylindrów.

Magistrala SGI pozwala na osiąganie takich samych charakterystyk jazdy auta na gazie, jak w przypadku wariantu benzynowego. Układ zasilania IV generacji SGI może współpracować z najnowszymi typami silników i również spełnia surowe normy emisji spalin.