Niewątpliwie na pierwszym miejscu tradycyjnie należy wymienić oszczędności w porównaniu z eksploatacją auta zasilanego olejem napędowym lub benzyną. Dla przykładu silnik 1,6 16V montowany w Fiacie Siena, zasilany benzyną zużywa 7 litrów benzyny na 100km (przy 90km/h), a zasilany gazem – 8 litrów LPG. Dane pochodzą z Instytutu Transportu Samochodowego. Podobna zależność, czyli około 15% wzrost zużycia paliwa jest notowany również w jeździe miejskiej. Rachunek jest więc prosty, ponieważ obecnie cena LPG równa jest około 50% ceny benzyny.Kolejną korzyścią jest niewątpliwie przyczynienie się do ochrony środowiska. Samochody zasilane gazem emitują mniej składników toksycznych do atmosfery.

Obu tym zaletom towarzyszy właściwie niezauważalny nawet w pewnych przypadkach spadek mocy silników. Przykładowo opisywane auto, również wg Instytutu Transportu Samochodowego na rozpędzenie się do 100km/h potrzebuje 1,5 sekundy więcej, niż w przypadku zasilania benzyną. Jednak w przypadku np. Fiata UNO z silnikiem 1.0 FIRE, niektórzy użytkownicy nie zauważają spadku mocy.