LPG w samochodach

Gaz w samochodzie to nie tylko same korzyści. Decydując się na tanie paliwo, trzeba mieć świadomość, że samochód nie został konstrukcyjnie do tego przystosowany.

Największym problemem jest zbiornik paliwa. Tradycyjny, w kształcie walca, zajmuje sporo miejsca w bagażniku i nie pozwala na włożenie do niego większego ładunku.

Terroidalny, montowany w miejscu zapasowego koła, powoduje, że w bagażniku nie ma miejsca na koło zapasowe. Instalatorzy doradzają stosowanie mniejszych zbiorników. Przemawia za tym coraz gęstsza sieć stacji paliwowych ze znakiem LPG.

Jak się okazuje, zanim zdecydujemy się na gaz, warto wziąć pod uwagę przebieg samochodu. Wielu fachowców odradza montowanie instalacji gazowej w samochodach o przebiegu wyższym niż 80 tysięcy kilometrów.

O czym jeszcze należy pamiętać, decydując się na montaż instalacji gazowej?

  • Wszelkie prace powinny być wykonane w dobrym, renomowanym warsztacie, który potrafi dobrać do samochodu odpowiednią instalację i odpowiednio ją zamontować.
  • Temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny, co może spowodować wypalanie gniazd zaworów. Dlatego w silnikach, gdzie zawory regulowane są ręcznie, należy skrupulatnie przestrzegać terminów regulacji. Warto również przed zainstalowaniem sprawdzić stan gniazd zaworów. Jeśli są nadpalone, stanowczo należy je naprawić.
  • Na wszelki wypadek warto stosować oleje silnikowe z napisem for Gas.

Co przemawia za gazem?

  • Prawidłowo wykonana instalacja pozwala na: zmniejszenie wydatków na paliwo,
  • zmniejszenie zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery,

Gaz to nie same korzyści, ale także wydatki, ponieważ:

  • co rok należy dokonać płatnego przeglądu instalacji
  • okresowo należy wymieniać filtr gazu.

źródło: motofakty