Instalacja BRC Sequent Direct Injection (SDI)

Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI)
Powstał on na bazie znanej i sprawdzonej instalacji gazowej BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. Instalacje gazowe BRC SDI zostały opracowane dla danego typu silnika i mają zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca BRC SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.

Instalacje gazowe BRC Sequent Direct Injection SDI składają się z następujących elementów składowych:

  • Zbiornik LPG i wielozawór,
  • Elektrozawór GPL BRC ET98,
  • Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  • wtryskiwacze: BRC IN03,
  • Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
  • Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
  • Centralka elektroniczna: BRC Fly SF – SDI, Nowy przełącznik „push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

Wszystkie elementy składowe instalacji gazowej posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). BRC Sequent Direct Injection SDI jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Reduktor BRC Genius MAX Sequent TH2O GPL

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 
  • Ciśnienie regulowane: 
  • 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 
  • Nie wymaga operacji oczyszczania 
  • Maksymalna moc możliwa do zasilania za pomocą systemu BRC SDI: 200kW 
  • Homologacja: R67-01
Reduktor BRC Genius MB TH2O

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
  • Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
  • Nie wymaga operacji oczyszczania
  • Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW
  • Homologacja: R67-01
Centralka elektroniczna BRC SDI

  • Mikrokontroler samochodowy 16 bit 40 MHz 
  • Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C 
  • Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie 
  • Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu 
  • Ciśnienie robocze: 8 V ÷ 16 V 
  • Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD 
  • Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K 
  • Obsługuje protokół komunikacji KWP2000 
  • Obsługuje komunikację CAN 2.0 
  • Spełnia wymagania EMC 
  • Steruje do 6 wtryskiwaczy 
  • Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane 
  • Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE
Przełącznik „Push-Push”

  • Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
  • Możliwość montażu:
  • – przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
  • – zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
  • Sygnalizator akustyczny (buzzer) – sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz
  • 4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
  • 1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
Wtryskiwacz BRC IN03

  • Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
  • Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
  • Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
  • Napięcie: 6 V ÷ 16 V
  • Szczelność: guma na metalu
Czujnik temperatury gazu BRC

  • Ciężar: 17 gram
  • Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami
  • Łącznik zintegrowany
  • Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C
  • Wylot rezystywny
Czujnik ciśnienia gazu BRC P1

  • Ciężar: 160 gramów
  • Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
  • Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
  • Złącze zintegrowane
  • Dokładność 1,5 % F.S.
  • Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
  • Wyjście 0 ÷ 5 V
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE

  • Filtr z wkładem
  • Straty obciążenia:
  • 35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
  • Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
  • Homologacja: R67-01;

Marka

Model

Kod silnka

Symbol centrali wtrysku

Mazda CX-7 2.3i 16V MZR 191KW
Peugeot 207 1,6 16V 110KW 5FX Bosch Direkt 17.4
Peugeot 207 RC 128KW 5FY Bosch Direkt
Peugeot 308 110KW 5FX Bosch Direkt 17.4
Seat ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLZ, BLY Bosch Direkt 9.5.10
Seat ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW BLR, BLY Bosch Direkt 9.5
Seat ALTEA/XL 2.0 TFSI 147KW BWA, BPY, AXX Bosch Direkt 9.1
Seat LEON 2.0 FR TFSI 147KW BWA Bosch Direkt 9.1
Skoda OCTAVIA 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
Skoda OCTAVIA 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
Skoda OCTAVIA 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLY, BVZ Bosch Direkt 9.5.10
Skoda OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW BPY, BWA, AXX Bosch Direkt 9.1
Skoda OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW BWA Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 2.0 FSI 110KW BLR, BLY, BVZ, BVY Bosch Direkt 9.5.10
VW EOS 2.0 TFSI 147KW BPY, BWA, AXX Bosch Direkt 9.1
VW GOLF V 1.4 TSI 103KW BLG, BNY, BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW GOLF V 1.6 FSI 85KW BLP, BLF Bosch Direkt 9.5.10
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW BVY, BLR, BLY, BVZ Bosch Direkt 9.5.10
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW GOLF V 2.0 FSI 110KW AXW Bosch Direkt
VW GOLF V GTI 2.0 TFSI 147KW BWA, AXX, BPY Bosch Direkt 9.1
VW PASSAT 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW PASSAT 2.0 FSI 110KW BVY Bosch Direkt 9.5.10
VW PASSAT 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW PASSAT 2.0 TFSI 147KW BWA, BPY, AXX Bosch Direkt 9.1
VW TIGUAN 1.4 TSI 103KW BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW TOURAN 1.4 TSI 103KW BLG, BNY, BMY Bosch Direkt 17.5.1
VW TOURAN 1.6 FSI 85KW BLF, BLP Bosch Direkt 9.5.10
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW BVX Bosch Direkt 9.5.1
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW AXW Bosch Direkt
VW TOURAN 2.0 FSI 110KW BVY Bosch Direkt 9.5.10