20 wrz Instalacja BRC Sequent Direct Injection (SDI)
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI)
Powstał on na bazie znanej i sprawdzonej instalacji gazowej BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. Instalacje gazowe BRC SDI zostały opracowane dla danego typu silnika i mają zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).
Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca BRC SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.
Instalacje gazowe BRC Sequent Direct Injection SDI składają się z następujących elementów składowych:
- Zbiornik LPG i wielozawór,
- Elektrozawór GPL BRC ET98,
- Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
- wtryskiwacze: BRC IN03,
- Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
- Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
- Centralka elektroniczna: BRC Fly SF – SDI, Nowy przełącznik „push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.
Wszystkie elementy składowe instalacji gazowej posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). BRC Sequent Direct Injection SDI jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
Marka |
Model |
Kod silnka |
Symbol centrali wtrysku |
Mazda | CX-7 2.3i 16V MZR 191KW | ||
Peugeot | 207 1,6 16V 110KW | 5FX | Bosch Direkt 17.4 |
Peugeot | 207 RC 128KW | 5FY | Bosch Direkt |
Peugeot | 308 110KW | 5FX | Bosch Direkt 17.4 |
Seat | ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW | BVY, BLR, BLZ, BLY | Bosch Direkt 9.5.10 |
Seat | ALTEA/XL 2.0 FSI 110KW | BLR, BLY | Bosch Direkt 9.5 |
Seat | ALTEA/XL 2.0 TFSI 147KW | BWA, BPY, AXX | Bosch Direkt 9.1 |
Seat | LEON 2.0 FR TFSI 147KW | BWA | Bosch Direkt 9.1 |
Skoda | OCTAVIA 1.6 FSI 85KW | BLF, BLP | Bosch Direkt 9.5.10 |
Skoda | OCTAVIA 2.0 FSI 110KW | BVX | Bosch Direkt 9.5.1 |
Skoda | OCTAVIA 2.0 FSI 110KW | BVY, BLR, BLY, BVZ | Bosch Direkt 9.5.10 |
Skoda | OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW | BPY, BWA, AXX | Bosch Direkt 9.1 |
Skoda | OCTAVIA RS 2.0 TFSI 147KW | BWA | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | EOS 1.6 FSI 85KW | BLF, BLP | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | EOS 2.0 FSI 110KW | BLR, BLY, BVZ, BVY | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | EOS 2.0 TFSI 147KW | BPY, BWA, AXX | Bosch Direkt 9.1 |
VW | GOLF V 1.4 TSI 103KW | BLG, BNY, BMY | Bosch Direkt 17.5.1 |
VW | GOLF V 1.6 FSI 85KW | BLP, BLF | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | GOLF V 2.0 FSI 110KW | BVY, BLR, BLY, BVZ | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | GOLF V 2.0 FSI 110KW | BVX | Bosch Direkt 9.5.1 |
VW | GOLF V 2.0 FSI 110KW | AXW | Bosch Direkt |
VW | GOLF V GTI 2.0 TFSI 147KW | BWA, AXX, BPY | Bosch Direkt 9.1 |
VW | PASSAT 1.6 FSI 85KW | BLF, BLP | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | PASSAT 2.0 FSI 110KW | BVY | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | PASSAT 2.0 FSI 110KW | BVX | Bosch Direkt 9.5.1 |
VW | PASSAT 2.0 TFSI 147KW | BWA, BPY, AXX | Bosch Direkt 9.1 |
VW | TIGUAN 1.4 TSI 103KW | BMY | Bosch Direkt 17.5.1 |
VW | TOURAN 1.4 TSI 103KW | BLG, BNY, BMY | Bosch Direkt 17.5.1 |
VW | TOURAN 1.6 FSI 85KW | BLF, BLP | Bosch Direkt 9.5.10 |
VW | TOURAN 2.0 FSI 110KW | BVX | Bosch Direkt 9.5.1 |
VW | TOURAN 2.0 FSI 110KW | AXW | Bosch Direkt |
VW | TOURAN 2.0 FSI 110KW | BVY | Bosch Direkt 9.5.10 |