Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 3-4 cylindry

Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami zasilanymi pośrednim wtryskiem benzyny.

Instalacja powstała w 2011 roku na bazie znanego i sprawdzonego systemu BRC Sequent 24.11, zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. W BRC Sequent 24.11 zastosowano nową listwę wtryskiwaczy IN03 MY09 i szereg unowocześnień systemowych takich jak obsługa silników z funkcją Start&Stop i innowacyjny system dowtrysku benzyny w górnych zakresach obciążeń silnika. Rozwiązanie te pozwalają na obniżenie kosztów eksploatacji jak i ochronę silników z miękkimi gniazdami zaworowymi. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 2,3 i 4 cylindrowych: wolnossących o mocy do 150 kW i doładowanych o mocy maksymalnej do 200 kW . Do silników od 5 do 8 cylindrów proponowana jest instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive (P&D).

Instalacja gazowa oparta jest na systemie BRC Sequent 24.11 składa się z następujących podzespołów:

  • Zbiornik LPG z wielozaworem,
  • Elektrozawór BRC GPL ET98,
  • Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius,
  • Wtryskiwacze: BRC IN03 My11,
  • Czujnik temperatury i ciśnienia gazu zintegrowany z listwą wtryskową,
  • Sterownik systemu BRC Sequent 24.11,
  • Przełącznik „push-push” z wskaźnikiem poziomu gazu i sygnalizatorem akustycznym.

image01

Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 posiada homologację wszystkich elementów zgodną z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa (E..67R-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Wszystkie podzespoły tej instalacji gazowej są zaprojektowane, wyprodukowane i gwarantowane przez jednego producenta, czyli włoską firmę M.T.M. – właściciela marki BRC. Ta cecha pozwala w przyszłości na sprawne i bezproblemowe serwisowanie jej na terenie Polski jak i innych państw Europy.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy wyliczanych przez sterownik silnika, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazu, utrzymując niezmienione strategie kontroli sterownika silnika, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura itd.) i kaloryczności paliwa.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe jego pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo niezmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania sterownika BRC Sequent 24.11, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynie i automatyczne przełączenie na gaz po osiągnięciu zadanej temperatury reduktora oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzynowym.

W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

 

image02 Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius Max
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 120 – 180 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania. Po około 100 tys. km należy go regenerować
Maksymalna moc silnika, którą obsługuje instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 z reduktorem BRC Genius Max: 200kW
Homologacja: R67-01
image03 Reduktor ciśnienia gazu BRC Genius MB TH20
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania. Po około 100 tys. km należy go regenerować
Maksymalna moc silnika, którą obsługuje instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 z reduktorem BRC Genius MB: 140kW
Homologacja: R67-01
image04 Sterownik – kontroler instalacji gazowej BRC Sequent 24.11
oparty na 16 bitowym procesorze z taktowaniem 32 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 7 V ÷ 17 V
Steruje w pełni sekwencyjnie do 4 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Selektywne odłączanie wtryskiwaczy w celu lepszej diagnostyki
Obsługuje silniki z systemem Start-Stop
Innowacyjna funkcja VSR do silników z miękkimi gniazdami zaworowymi.
Funkcja Warm Up ułatwiająca przełączanie zimnego silnika
Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE
image05 Przełącznik „Push-Push”
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu prawie na płasko w kokpicie
Sygnalizator akustyczny (buzzer) – sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 przełącza się na benzynę lub na gaz
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu napełnienia zbiornika gazu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
image06 Listwa z wtryskiwaczami BRC IN03 MY09
Impedancja: 1,5/1,7 Mh przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 100 °C
Napięcie zasilania: 6 V ÷ 16 V
Wydajność do 47 kW na cylinder
Dzięki zmniejszonej rezystancji cewek
wtryskiwacz MY09 ma jeszcze krótszy czas zamknięcia, dzięki czemu wzrosła jego wydajność względem poprzedniego modelu.
image07 Wtryskiwacz BRC IN03 MY09 występuje w trzech rozmiarach. Zapewnia to potymalne dopasowanie spalanej mieszanki.
image08 Czujnik ciśnienia gazu BRC PTS 4,5 Bar
Ciężar: 22 gramy
Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami
Napięcie zasilania 5V
Zintegrowane gniazdko wtyczki przyłącza
Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C
Zakres pomiarowy 0,5 ÷ 4,5 Bar
image09 Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: R67-01;