Instalacja gazowa BRC Sequent 24

Instalacja gazowa BRC Sequent 24

Instalacja gazowa BRC Sequent 24 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.
Powstała ona na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 24 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 3 i 4 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej do 150 kW. Do silników od 5 do 8 cylindrów proponowana jest instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive (P&D).

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 składają się z następujących elementów składowych:

  • Zbiornik LPG i wielozawór,
  • Elektrozawór BRC GPL ET98,
  • Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  • Wtryskiwacze: BRC IN03,
  • Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
  • Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
  • Centralka elektroniczna: BRC Sequent 24,
  • Nowy przełącznik „push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.


Instalacje gazowe BRC Sequent 24 posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent 24 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent 24, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.

W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Reduktor BRC Genius MAX TH2O

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
  • Ciśnienie regulowane:
  • 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
  • Nie wymaga operacji oczyszczania
  • Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 140kW
  • Homologacja: R67-01
Reduktor BRC Genius MB TH2O

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
  • Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
  • Nie wymaga operacji oczyszczania
  • Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW
  • Homologacja: R67-01
Centralka elektroniczna BRC Sequent 24

  • Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
  • Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
  • Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
  • Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
  • Steruje do 4 wtryskiwaczy
  • Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
  • Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE
Przełącznik „Push-Push”

  • Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
  • Możliwość montażu:
  • – przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
  • – zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
  • Sygnalizator akustyczny (buzzer) – sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz
  • 4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
  • 1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
Wtryskiwacz BRC IN03

  • Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
  • Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
  • Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
  • Napięcie: 6 V ÷ 16 V
  • Szczelność: guma na metalu
Czujnik temperatury gazu BRC

  • Ciężar: 17 gram
  • Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami
  • Łącznik zintegrowany
  • Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C
  • Wylot rezystywny
Czujnik ciśnienia gazu BRC P1

  • Ciężar: 160 gramów
  • Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
  • Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
  • Złącze zintegrowane
  • Dokładność 1,5 % F.S.
  • Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
  • Wyjście 0 ÷ 5 V
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE

  • Filtr z wkładem
  • Straty obciążenia:
  • 35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
  • Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
  • Homologacja: R67-01;