Instalacja gazowa BRC SEQUENT PLUG & DRIVE

System BRC Sequent Plug & Drive jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.
Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych od 3 do 8 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 240 kW.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24 składają się z następujących elementów składowych:

  • Zbiornik LPG i wielozawór,
  • Elektrozawór BRC GPL ET98,
  • Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
  • Wtryskiwacze: BRC IN03,
  • Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC,
  • MAP Sensor BRC,
  • Centralka elektroniczna: BRC Sequent Plug & Drive,
  • Nowy przełącznik „push-push” z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Plug & Drive, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Reduktor BRC Genius MAX TH2O

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
  • Ciśnienie regulowane:
  • 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
  • Nie wymaga operacji oczyszczania
  • Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 140kW
  • Homologacja: R67-01
Reduktor BRC Genius MB TH2O

  • Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
  • Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
  • Nie wymaga operacji oczyszczania
  • Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW
  • Homologacja: R67-01
Centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive

      Mikroprocesor 16 bit 40 MHz
      Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
      Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
      Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
      Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
      Możliwość podłączenia centrali BRC Sequent Plug & Drive do układu OBDII (EOBD)
      Steruje do 8 wtryskiwaczy
      Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
    Homologacja: R67-01 – 2004/104/CE
Przełącznik „Push-Push”

  • Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
  • Możliwość montażu:
  • – przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
  • – zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
  • Sygnalizator akustyczny (buzzer) – sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz
  • 4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
  • 1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)
Wtryskiwacz BRC IN03

  • Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
  • Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
  • Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
  • Napięcie: 6 V ÷ 16 V
  • Szczelność: guma na metalu
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC
Ciężar: 22 gram
Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami
Złącze zintegrowane
Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C
Wylot rezystywny
Homologacja: R67-01
MAP Sensor BRC

  • Ciężar: 160 gramów
  • Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
  • Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
  • Złącze zintegrowane
  • Dokładność 1,5 % F.S.
  • Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
  • Wyjście 0 ÷ 5 V
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75